برگزاری دعای عرفه در کانون های مساجد یزد


استان ها: مسئول کانون مساجد استان يزد از برگزاری دعای عرفه در کانون های فرهنگی هنری مساجد اين استان خبر داد.

علی حکیمیان با تبریك فرا رسيدن عيد سعيد قربان به خبرنگار شبستان در یزد گفت: بیش از 230 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان یزد فعالیت می کنند که در بیش از نیمی از آنان امروز (25آبان) دعای عرفه و مراسم سخنرانی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری دعای عرفه در کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) و اقامه نماز عید قربان در این کانون، برگزاری دعای عرفه در کنار تربیت پاک شهدای گمنام و شهرستان ها را از جمله برنامه های این دبیرخانه ذکر کرد.

حکیمیان با اشاره به حضور جوانان ونوجوانان مسجدی و مردم مسلمان و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم ها تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یزد اقامه نماز و برگزاری مراسم های جشن عید سعید قربان را نیز در برنامه های خود گنجانیده اند.

حکیمیان، اظهار داشت: سخنرانی، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، پخش بروشور، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و پخش نقل و شیرینی نیز از برنامه های ایام عید قربان کانون های فرهنگی مساجد استان یزد است.

گفتنی است،روز عرفه روز نهم ماه ذي الحجه و روز دعا و نماز و راز و نياز با خدا است، در اين روز زائران خانه خدا در بياباني به نام عرفات دور هم جمع مي شوند و خدا را عبادت مي كنند، همزمان نيز مردم ايران اين روز را گرامي مي دارند و به ياد صحراي عرفات، در اين روز به دعا و نيايش مي پردازند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا